Інклюзивна освіта


  1. Онлайн -курси на Ed-Era

«Робота вчителів початкових класів з дітьми із особливими освітніми потребами»

Діти з ООП

«Школа для всіх»(організація інклюзивного освітнього середовища»

Школа для всіх

«Онлайн –курс для вчителів початкової школи» (Модуль 6.Інклюзивна освіта).

"Онлайн- курс для вчителів початкової школи"

               

2. Дистанційний тренінг ЗОІППО«Нова українська школа : відповідаємо на виклики» (Модуль 4.Організація освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання»)

3. Статті і посібники

Посібник «Теорія і практика інклюзивної освіти»

Посилання на посібник

Посібник «Нова українська школа:особливості організації освітнього процесу учнів початкової школи в інклюзивних класах» С.Миронова

 Стаття «Профіль інклюзивних учителів: що вони мають знати та вміти»

Посилання на статтю

 

4.Вебінари:

Вебінар «Як навчати дитину з ООП: теорія,практика,інновації»

Посилання на вебінар

Вебінар «Організація роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у закладах освіти»

Покликання на вебінар

Вебінар "Хто вони діти з особливими освітніми потребами?"

Посилання на вебінар

Вебінар «Як педагогам організувати взаємодію з батьками дітей з ООП»

Посилання на вебінар

 

Просто про інклюзивну освіту

https://mon.gov.ua/ua/prosto-pro-inklyuzivnu-osvitu

Уряд затвердив новий порядок інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти

https://mon.gov.ua/ua/news/uryad-zatverdiv-novij-poryadok-organizaciyi-inklyuzivnogo-navchannya-v-zakladah-zagalnoyi-serednoyi-osviti

Сьогодні, 15 вересня 2021 року, Уряд затвердив новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти. Відповідна постанова набуде чинності з 1 січня 2022 року.

«Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти за найкращими світовими стандартами  у школах почнуть впроваджуватися рівні підтримки відповідно до індивідуальних потреб та можливостей учнів з особливими освітніми потребами. Такий диференційований підхід змінює філософію надання освітніх послуг дітям з ООП на індивідуальну модель підтримки, командне визначення освітньої траєкторії, тісну взаємодію з сервісами інклюзивно-ресурсних центрів, а згодом і фінансування за принципом "за реальною потребою". Це  позитивно вплине на підвищення якості інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти та допоможе школам покращити процес організації та якість такого навчання», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Умови для здобуття освіти на рівні з іншими здобувачами освіти створюють органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти шляхом:

  • належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного, методичного забезпечення закладів освіти;
  • підвезення учнів до закладів освіти і у зворотному напрямку;
  • забезпечення доступності території закладів освіти, будівель, споруд та приміщень для учнів, а також універсального дизайну закладів освіти;
  • забезпечення необхідними допоміжними засобами для навчання, що дають змогу опанувати освітню програму;
  • облаштування та обладнання ресурсної кімнати та медіатеки;
  • залучення фахівців (з-поміж працівників закладу освіти та/або додатково залучених фахівців) для надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг (допомоги) відповідно до потреб учнів;
  • забезпечення доступу учнів до інтернету, а також за потреби до термінального та спеціального допоміжного обладнання.

Порядком передбачено, що за наявності в закладі освіти кількох класів із здобувачами освіти одного року навчання учні розподіляються пропорційно між такими класами з урахуванням обсягу тимчасової або постійної підтримки учнів з ООП (усі рівні підтримки):

  • не більше одного учня, який потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
  • не більше двох учнів, які потребують третього рівня підтримки;
  • не більше трьох учнів, які потребують другого рівня підтримки.

Якщо в  учнів виникають незначні, поодинокі труднощі, які можна подолати зусиллями закладу освіти, їм може надаватися підтримка першого рівня. Якщо зусиль закладу освіти буде недостатньо, батькам буде рекомендовано звернутися до інклюзивно-ресурсного центру для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб. Вже тоді визначатиметься, який рівень підтримки під час освітнього процесу може надаватися такому учню. Зокрема, другий рівень надається учням, які мають труднощі ІІ ступеня прояву (труднощі легкого ступеня прояву). Третій – надається учням, які мають труднощі ІІІ ступеня прояву (труднощі помірного ступеня прояву). Відповідно, четвертий  – особам з ООП, які мають труднощі тяжкого ступеня прояву. Учням із найважчими ступенями прояву надається п’ятий рівень.

Учні, які потребують першого рівня підтримки, розподіляються між класами без урахування кількості таких осіб.

До з’єднаного класу (класу-комплекту) учні зараховуються без урахування кількості таких осіб.

За наявності в населеному пункті одного закладу освіти учні розподіляються між класами такого закладу освіти без урахування кількості таких осіб.

Інклюзивне навчання. Інформація для батьків


Немає коментарів:

Дописати коментар